Pages

18 June 2013

Home » » Selamat Hari Lahir Adha [Edisi Ke 20 Tahun]

Selamat Hari Lahir Adha [Edisi Ke 20 Tahun]

Assalamualaikum.

Hari ini sangat indah. Dengan angin sepoi-sepoi bahasa meniup daun pisang belakang rumah aku. Dengan empuknye sofa depan TV rumah aku. Dengan redupnye suasana tempat aku dan keluarga berlindung. Dengan suasana cuti semester aku yang baru mula. Dan dengan banyak lagi benda yang tak terungkap kata-katanye oleh aku.


Selamat petang semua. Pada 20 tahun yang lepas. Lebih kurang jam pukul 3.10 petang. Hari selasa iaitu hari yang sama pada hari ini. Bertempat di hospital Batu Pahat maka dengan rasminye aku lahir ke dunia ini. Aku tak ingat suasana hari pertama aku lahir ke dunia ini tapi apa yang pasti mak dan abah aku pastinye orang yang gembira melihat ketibaan seorang adiwira terakhir melayu ke dunia ini. Well sebenarnye mak aku yang beritahu sebentar tadi yang aku lahir pada hari selasa ini. Susah nak dapat hari yang sama waktu aku lahir ni. Kuat betul ingatan mak aku walaupun 20 tahun dah berlalu. Itulah dia baluri keibuan kan.

Sedar tak sedar angka 20 memasuki dunia aku. Maknanye 20 an kan. Zaman remaja jahat hitam belasan tahun sudah berlalu. So kiranye ini zaman aku nak cipta kegemilangan la kan ni haha. Melihat kembali pada zaman berangka satu sebelum ini banyak yang aku dah lalui. Bermacam ragam diri dah aku jalani baik buruk. Yang baik pastinye indah dan yang buruk pastinye pahit. Hendak dilupakan yang pahit itu pastinye sukar tapi untuk mencipta yang indah itu pastinye tidak mustahil bagi aku dan semua orang. Setiap orang itu pasti ada jalan hidup yang dah diaturkanNye cuma diri kita saja yang melakarnye bagaimana.



Kalau kebiasaan setiap hari lahir pasti setiap orang tu terbayangkan hadiah kan. Bagi aku hadiah tu tak penting lah. Tapi bagaimana orang tu appreciate diri kita ni ataupun ingat kat diri kita ni. Tapi aku ada jugak la keinginan nak hadiah. Salah satunye dah dapat. Macam wishlist aku tahun lepas nak merasa pakai motor LC alhamdulilah awal tahun hari tu dah dapat pakai walaupun bukan hadiah dari siapa-siapa. Cuma ada lah sikit hasil tangan abah aku untuk motor beliau yang aku trade in hehe. Terima kasih abah. Hadiah paling besar dalam hidup aku. Cuma sekarang ini ada satu hadiah yang aku nak. Hadiah kepastian untuk sebab mengapa dia buat begitu. Aku tak kisah apa jawapan dia. Cukup dia beri penjelasan aku dah gembira. Tapi itu dah masuk bab lain. bab mengarut mwahahaha.

Ok lah aku bukan ada benda nak bersastera sangat pada hari lahir aku ni. Sama je macam hari lain. Yang bezanye tarikh saja hehe. Ok lah. Last word untuk diri aku sendiri. Berubah lah.

p/s : cuti sem ni nak buat apa ye.

0 comments:

Para Pengikut Yang Superb Setia hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...