Pages

09 April 2011

Home » » Windows 8 Nak Keluar?

Windows 8 Nak Keluar?




Bilakah tarikh rasmi windows 8 akan dikeluarkan?

Ada entri yang mengatakan Windows 8 akan dilancarkan. Namun, tarikh rasmi masih belum diketahui. Mengikut satu artikel di wikipedia, dalam satu Consumer Electronic Show di Las Vegas baru-baru ini, Microsoft ada mengumumkan mereka akan melancarkan satu sistem operasi baru pada tahun 2012. OS tersebut dijangka diberi nama Windows 8.

Ramalan ciri-ciri Windows 8
Selepas Microsoft mengumumkan tarikh jangkaan pelancaran Windows 8, banyak laman web yang membuat ramalan-ramalan mengenai ciri-ciri yang bakal ada pada Windows 8. Antara jangkaan popular ialah maklumat yang didakwa dibocorkan oleh seorang Microsoft Enthusiast bernama Francisco Martin Garcia. Jom kita tengok apa yang dia bocorkan.

Kelajuan & prestasi
Ciri penting yang bakal ada pada Windows 8 adalah kelajuan dan prestari yang lebih tinggi daripada sistem operasi sebelumnya. Microsoft dikatakan bakal memperkenalkan beberapa teknologi generasi baru high speed connectivity seperti sokongan USB 3.0 dan Bluetooth 3.0. Microsoft akan cuba mempertingkatkan prestasi Windows 8 sehingga korang tidak perlu lagi menunggu sistem untuk boot. Konsep ‘instant boot’ akan diperkenalkan.

Kinecs
Antara ciri lain yang bakal ada pada Windows 8 adalah teknologi motion video sensor generasi baru yang bakal digunakan dalam Xbox 360 keluaran akan datang. Teknologi ini mampu mengesan kedatangan pengguna dan membolehkan mereka log in secara automatik.




Kinecs yang didakwa akan diaplikasikan dalam windows 8. Kinces ni macam teknologi Facial Recognition Logon yang sudah terdapat dalam laptop Asus. mungkin lebih baik kot?

Hardisk Sekuriti
Akhir sekali, Microsoft dijangka memberi fokus kepada enkripsi data yang disimpan di harddisk. Teknologi yang digunakan oleh sistem operasi Windows sekarang adalah Bitlocker.

Sumber dari SINI 

p/s : tunggu masa je nak format lappy aku ni...banyak semut kat dalam...lol...

3 comments:

kaizenshinobi said... [Reply]

woah! windows 8? tapi macam tak best je name tuh~ hehehe

Ce tukar jadi Power Windows ke, Superb Windows ke, hehe

Adha said... [Reply]

@kaizenshinobi itula..bill gates dah malas nak pikir idea..yg penting dia masyuk hehe..:a

aQi + GenGkey said... [Reply]

erk..
instant boot tu means no need to reboot even after changing the system ke..???
agak musykil di situ...
os yG baru release biase nye x stabil..
paham sgt dh dgn kpale otak bill gates ni..
hehe..:D

Para Pengikut Yang Superb Setia hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...