Pages

02 June 2010

Home » » Hari ni agak Bad Day sikit

Hari ni agak Bad Day sikit

Memang hari ni bad day..kenapa...sebab hari ni bad day la...sebenarnya tadi aku jatuh motor a.k.a terlanggar kereta semasa aku menuruni jambatan..

situasinye agak begini..

di depan aku ada sebuah kerata yang hendak belok ke kanan..kereta tu dah berhenti untuk belok sambil menyalakan lampu signalnye..tapi bukan kereta ni yang aku terlanggar...

semasa aku menuruni jambatan menaiki motor bercap honda jenis wave 125 s ada sebuah kereta memintas aku...selesai dia memintasi aku kereta tu pun pergi ke arah kiri sedikit kerana ada kereta yang hendak belok ke kanan seperti yang aku cakap kat atas...aku menyangka kereta itu akan terus ke hadapan tetapi aku silap...kereta itu begitu CEPAT menyalakan signalnye untuk belok ke kiri tanpa sempat aku memperlahankan motor kapcai aku tu..penyudahnya BANG!!! amik kau habis belakang kereta tu..(sebenarnye sikit je teruknye)..dan aku bersama kapcai aku pun dengan empuknye jatuh ke jalan tar yang sememangnye sudah lama mengidamkan mangsa...syukur alhamdulilah takde kereta,lori,bas,kapal selam kat belakang aku sebab kalau ada mesti jalan tar warna hitam tu tukar colour jadi warna merah...pastu aku ingat aku akan mati dilanggar dari belakang tapi setelah agak lama(dalam 5-6 saat je)..aku tak merasa sakit aku pun bangun sambil melihat serpihan side mirror dengan number plate depan aku yang sememangnye dah jahanam(bukan reti nak pandang belakang tengok ade lori ke kapal terbang ke)..and then aku bangunkan motor aku dan tolak ke tepi jalan...

tak habis camtu je..si tuan empunye kereta tadi datang kat aku bersama sama kawannya..selain tu ade gak orang yang aku tak kenal datang tengok aku(kira saksi la)...pastu dia cakap camni(ni cina la)..u okay arr?tada luka?u punya motor okay ka?...sambil tu aku check la motor aku..aku tengok side mirror pecah..plate number patah..foot step agak bengkok sikit tapi still okay...(nasib bek tak banyak yang problem)...pastu aku tengok dari jauh yang takde la jauh sangat...belakang kereta dia crash..aku pun tak sangka motor aku leh buat camtu haha..pastu aku dengan dia bersama beberapa orang saksi(90% cam backup aku la) pun berhujah pot pet pot pet sehingga dia cakap..u mau repot ka mau setel tepi..senang cerita aku pilih repot...time tu jugak la member aku ada(time balik skola)..malu pun ada time tu..

sampai balai aku pun setel..tapi polis tu cakap suruh bincang dengan dia baik baik sebab kalau dah buat repot leceh sikit..itu la ini la macam macam..tapi bukan sebab aku takde lesen..aku sememangnye mempunyai lesen memandu percubaan yang sah..bersama cukai jalan yang masih aktif dan rekod aku yang masih baik(ceh melebih plak)...lalu aku dengan apek tadi duduk sepondok di luar balai tadi tapi masih berada di dalam kawasan balai..time tu aku dah hubungi ayah aku untuk membantu aku..kompem kene marah...

lalu mengadap la aku memandang apek tu...apek dengan member dia pun borak la sesama mereka dalam bahasa cina yang memang sepatah haram aku tak paham..tengok gaya macam apek tu cakap dia tak bersalah..yang salah aku je..sambil menunggu ayah aku sampai aku pun tetiba(sebenarnye dia yang borak dengan aku dulu kira cam nak buat baik la haha) borak dengan dia siap boleh gelak gelak lagi..en.polis pun dah naik heran tengok kitorang yang tadi cam api dengan petir tetiba leh gelak gelak pulak...apek ni keje kat kedai snoker so dia pun cakap lebih kurang camni..u ada masa haa u ajak u punya kawan pegi main snoker tempat saya..saya bagi diskaun baik punya..u bagi saya untung saya bagi u senang(nak buat bisnes ngan aku ke apa)..aku pun iyakan je la sebab dia punya BM aku rasa dapat C ke D camtu la..haha

tak lama pastu ayah aku sampai...pot pet pot pet sambil aku kena marah pot pet pot pet..setel tepi...cara baik la..aku pegi kedai motor SEN CHAI repair pape yang patut...

satu lagi tak tau betul ke tak...aku rasa baju bomba yang aku pakai(hari rabu pelajar sekolah kena pakai baju beruniform) ada macam badi kot...sebab tahun lepas aku eksiden sampai kaki aku sakit 3 minggu...time tu nak pegi sekolah waktu pagi hari rabu dan aku memakai baju bomba yang SAMA seperti yang aku pakai hari ini...tarikh je tak sama..

3 comments:

diriku said... [Reply]

da follow dh..

aizat86 said... [Reply]

hati2 bro pasni bawa moto tu..

Adha said... [Reply]

tu dah tentu..tapi sekali sekala xpe kot haha

Para Pengikut Yang Superb Setia hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...