Pages

22 January 2011

Home » » Darah Aku Kena Sedut !!!

Darah Aku Kena Sedut !!!

Assalamualaikum...

Selamat hari sabtu aku ucapkan hehe..

Korang pernah dengar tak pasal pontianak atau vampire yang dikatakan suka sangat hisap darah manusia...agak-agak kenapa diorang ni hisap darah yee...kenapa tak hisap rokok suria ke...hisap lolipop ke..hisap jari ke...kenapa mesti nak hisap darah macam nyamuk? Aku pun tak tau la kenapa pasal aku bukan nak cerita pasal benda paranormal ni...tapi aku nak cakap pasal benda yang agak normal tapi dianggap kurang normal oleh segelintir daripada masyarakat kita...

Pada 19 haribulan bersamaan dengan hari rabu yang lepas komuniti Giat Mara Parit Sulong ada buat satu program menderma darah dengan kerjasama hospital muar...jadi pelatih-pelatih kat sini dikehendaki untuk sukarela tanpa paksaan untuk menderma darah...aku ingat lagi tagline dia "Setitis Darah Sejuta harapan" memang penuh dengan maksud...memang tak dinafikan ramai pesakit dekat setiap hospital ni memerlukan sangat darah kita ni sebagai ikhtiar hidup diorang...masa ceramah tu aku difahamkan yang pesakit yang kena denggi memang perlukan darah untuk .....errrr...aku tak berapa nak ingat untuk apa tapi yang pasti darah tu nanti sangat berguna masa rawatan...

Aku pun sebenarnye rasa cam takut gak nak derma...pasal sebelum ni aku belum pernah menderma darah..tapi rasa takut hilang bila aku sendiri merasai macam mana rasanye bila derma darah ni...serius tak sakit langsung...bukannya tak sakit tapi adalah rasa sakit dalam 5-6 saat masa diorang nak pasang kabel usb kat lengan aku tu hehe..

sebelum darah diambil kena check dulu hehe

macam-macam ragam member aku buat

lagi ragam member aku hehe

ni la orang paling cool masa darah tengah disedut kaw-kaw punye hehe

bila darah aku nak habis ni hehe

Banyak kebaikkan yang kita boleh dapat bila kita derma darah ni...antaranye kita boleh bagi harapan kat pesakit yang memerlukan pertolongan macam ni..walaupun tak besar mana tapi cukup untuk buat mereka tersenyum melihat harapan baru yang kita buat...so lepas ni kalau agak-agak ade lagi program macam ni memang aku tak lepaskan sebab benda ni boleh buat kita ketagih seronok hehe..

p/s : pengalaman mengajar kita...

2 comments:

Arpiiz said... [Reply]

saja melawat follower saya, and happy saturday..^^

Zazachan said... [Reply]

ingtkn kena sedut dek dracula td..hehe..
aku teringin nk derma darah tp mesti dan kompem tak lepas sbb berat tak cukup..huhu

Para Pengikut Yang Superb Setia hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...