Pages

09 December 2010

Home » » Keluarga Ku Dapat Kereta Baru !!!

Keluarga Ku Dapat Kereta Baru !!!

Assalamualaikum ... peh hari ni aku gigil satu badan beb .. kenapa? aku nampak hantu pocong tadi ... oppppss menipu sudah hehe .... takde la sebenarnye hari ni tempat aku hujan sejak pagi ... sejuk beb ..tapi itu tak mematahkan semangat aku untuk menulis public diary aku hari ni ...

Ok semalam 8 haribulan 12 tahun 2010 aku dengan abang aku bersama ayah aku telah pergi ke Proton selepas menerima panggilan dari sana .. buat apa? semestinye kitorang pergi memancing ikan puyu kat sana ... oppsss menipu lagi hehe .. takde la sebenarnye kami pergi ambil kereta baru yang dah siap sedia untuk dilenjan oleh kami ...


Bertempat di Bukit Pasir Batu Pahat tepat pukul 5:45 petang (xde la tepat sangat..agak2 jek) kami sampai .. masuk je tempat parking kami dah boleh nampak kereta bernombor plat JMP 5X5X (plat bayar ni hehe) dan bersamanye En.Nizar iaitu salesman yang menguruskan hal-hal yang berkenaan dengan kereta tu .. kami disambut dengan senyuman oleh En.Nizar yang telah menunggu kami sejak awal lagi (apsal mood macam tulis karangan ni).Lepas tu ayah dan abang aku pergi masuk pejabat entah apa diorang buat aku pun tak tau pasal aku tak ikut masuk sama .. tunggu kat luar jek .. sambil tu snap gambar menggunakan kamera telefon nokia 5233 kepunyaan mak aku ... dan hasilnye kat bawah ni ...



Amacam mengancam tak hehe ... nak angkat kereta ni tapi .................... tau sendiri la kan kenapa ... kalau nak beli kereta ni kena tempah dulu ... lama nak keluar .. yamahal plak tu .. bek beli yamaha LC jek ye tak hehe ... balik pada tadi lama gak aku tunggu kat atas sofa showroom Proton tu ... tak lama lepas tu aku keluar la ... gatal tangan amik gambar lagi hehe ...


Tu dia diorang dah keluar ... time ni En.Nizar tengah dok terangkan pasal kereta ni kat ayah aku ... memang detail dia bagitau ... siap ajar camne nak wat drift (aku tipu je ni)





Inilah dia wajah Proton Persona Elegance 1.6 yang bakal kami bawak ... serius sebelum ni ayah aku memang pernah tukar kereta tapi semuanye secondhand .. tapi kali ni beza sikit sebab pakai kereta baru hehe ... merasa gak keluarga aku naik kereta baru walaupun ianye bukan BMW ataupun FERRARI ... senang cakap alhamdulilah syukur .... nampaknye JCU iswara ayah aku dah ada adik ... JMP persona hehe ...

p/s : petang tadi abang aku ajar aku bawak kereta guna iswara ayah aku ... main gear ngan klas je ... gagap gak aku ... tak sangka 3 km/h tu laju rupanye hehe ...

2 comments:

Sallehudin Said said... [Reply]

aku ingat ko beli inspira tadi ..
boleh datang rumah ko ..
nak tumpang SNAP gambor ..
haha ..
ko duduk kat fasa 3 kan ?

Adha said... [Reply]

@Sallehudin Said bukan aku yg beli..parent aku hehe..mana ko tau aq dok fasa 3 nih....? alamak bahaya ni hehe...;D

Para Pengikut Yang Superb Setia hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...